Aplikace: Runtastic

22. září 2016 v 20:17 | Nappy |  APLIKACE
Ten trend běhání je pohlcující. Přece žádný člověk nezačne běhat jen kvůli tomu, protože to frčí (i když někdo ano). V první řadě to děláte pro sebe a ne pro někoho jiného. Existují přitom lidé, kteří běhali a běhat budou jen proto, protože je to baví a prostě jen rádi běhají. Já jsem se s takovou představou nedokázal smířit, protože mám rád, když veškeré moje výkony jsou zaznamenány a pro moje potěšení je mohu neustále sledovat a poměřovat s ostatními. Ne, že bych chtěl někomu dokazovat, kolik jsem ročně uběhl, najezdil na kole, prochodil po horách nebo najezdil na skateboardu. Jde hlavně o zajímavá čísla, která porovnáte na konci roku, a vlastně uvidíte, jakého pokroku jste dosáhli.
A proto je tu skvělá aplikace zdarma: Runtastic!

Obrázek č. 1 - Načítání aplikace
Na načítací obrazovce Runtasticu nemůžete vidět nic zajímavého, kromě toho, že je na obrázku znázorněno pár aktivit, které s touto aplikací můžete provádět. Existuje jich však mnohem víc. Mimochodem tato aplikace a iPhone 6 mi dopřáli to, že jsem začal 28. 12. 2015 v 17:30 běhat. To, že bylo -5°C nebo -15°C pro mě nehrálo roli. Měl jsem tolik odhodlání začít běhat, že jsem se vykašlal na běžecké boty, na výmluvy ohledně oblečení a jednoduše jsem začal. Když člověk může a chce, vše ostatní jsou výmluvy.

Obrázek č. 2 - Stačí se jen rozběhnout
Nestačí se jen rozběhnout, prvně vyberete sport, který budete provozovat (nebo aktivitu) a následně musíte dole zmáčknout start. Poté se začne odpočítávat 15s odpočet, kdy máte 15 sekund na to, abyste se rozběhli nebo rozešli nebo cokoliv jiného. Po tomto limitu vám začne Runtastic počítat aktivitu. Pokud je vám limit příliš krátký a chcete se ještě protáhnout, pomocí tlačítka přidat 10 vteřin můžete odpočet oddálit. Je to šikovná pomůcka, kterou využívám.
Obecně vám Runtastic dle GPS počítá, kolik kilometrů (mil) jste uběhli a jaké je vaše průměrné tempo. Kalorie je třeba brát s rezervou, protože každý spaluje trochu jinak a každý běhá jiným tempem apod.
Pokud chcete aktivitu ukončit, stačí jen dole zmáčknout místo tlačítka start - STOP. V danou chvíli vám vyskočí okénko, kam zadáte smajlíka, jak se cítíte po dokončení aktivity, jaké bylo počasí, jaká byla teplota a v jakém terénu jste běhali. Případně můžete přidat vaši vlastní poznámku nebo fotografii (selfííčko).

Obrázek č. 3 - Druhy aktivit
Jak vidíte, tak nejvíce využívám běh, poté cyklistiku, následně skateboarding a případně i chůzi. Skateboarding je trochu zvláštní, protože si myslím, že ne zcela objektivně dokáže Runtastic zhodnotit, kolik kalorií spálíte apod.. Jak jsem psal výše, je to spíše generalizováno s nějakým průměrem. Pro přesné měření existuje pás kolem obvodu vašeho těla, který spárujete se zařízením a on následně přesněji měří i tepovou frekvenci a hydrataci apod..
Existuje několik desítek aktivit, které zde najdete, může jít i o baseball nebo badminton. V Runtasticu existují snad všechny typy sportů (aktivit), které můžete provozovat.

Obrázek č. 4 - Historie aktivit
Zde vidíte moji historii, a hned zjistíte, že za poslední dobu jsem to celkem šidil. Dříve jsem chodíval běhat každý den, ale to mi nedělalo dobře, proto jsem se rozhodl, že budu chodit například běhat dva dny po sobě a jeden den vynechán nebo chodím běhat obden. Obden chodit běhat je celkem v pořádku, protože se cítíte i odpočatí, ale záleží na vás, jak moc náročné běhání volíte s jakým tempem a jakou vzdáleností. Pokud bych měl denně běhat 4 km, tak mohu chodit běhat každý den. Kdybych běhal každý den 10 km, tak si myslím, že to osobně nezvládnu. Neběhám pro to, abych se zúčastnil nějakých závodů, ale proto, že mě to baví a běhám rád.
Celkově mám naběháno 252 km, což je poměrně málo, protože jsem si stanovil cíl, že do konce roku uběhnu 500 km, takže se musím ještě hodně snažit.

Obrázek č. 5 - Statistiky

Jak jsem již psal, ve výsledku je nejzajímavější sledovat ty statistiky. Jak dny běží, kolik kilometrů uběhnete za měsíc, jak moc se zlepšujete, jaké vzdálenosti nyní zvládáte bez zadýchání apod.. Mohu uvést příklad sám na sobě. Jelikož jsem začal běhat v nejhorším období v roce (domnívám se, že v nejhorším), tak se mi v zimě těžce dýchalo a naprosto jsem neměl roztažené plíce = malý objem. Po uběhnutém kilometru ve špatných botách jsem se cítil tak mimo, že jsem si myslel, že mám za sebou zhruba půlku maratonu. Uběhl jsem dva kilometry. Celkově to v daný den udělalo 2,5 km, což jsem považoval za docela velký úspěch. Druhý den jsem nemohl chodit a vlastně celý týden jsem byl nepohyblivý.
Člověk si nakonec zvykne a nechá si i poradit.
Dnes (22. 9. 2016) jsem běžel Lužánkami a viděl jsem chlapa běžet jen v teniskách, které koupíte na trzích za 150,- Kč. Prvotně jsem ho chtěl zastavit a poradit mu, že tohle není ta správná cesta, jak zdolávat překážky a jak se nadále zlepšovat. Spíše jsem mu chtěl oznámit, že tohle je cesta do hrobu pro jeho nohy. Nakonec jsem mu nic neřekl, protože jsem ho v posledním kole vůbec nepotkal. Tuto stejnou chybu jsem udělal i já. Začal jsem běhat jen s vlastními zkušenostmi (nulovými) a běhal jsem ve špatných botách. Mělo to za následek to, že mi oteklo pravé koleno a nemohl jsem týden chodit na pravou nohu. Po vyléčení jsem si objednal běžecké boty a vše vedlo jen k lepším výkonům a delším vzdálenostem.
Sice neběhám úctyhodně rychle, ale 7 km je prozatím taková průměrná vzdálenost, která je uběhnutelná a po které se cítím skvěle. Snad časem přidám další kilometry a bude mě to stále dělat šťastným.
Aplikace mě mimochodem velmi motivuje, a jsem rád, že ji mohu používat.
Musím však upozornit, že mám Free verzi, protože v premium verzi je mnoho dalšího. Jedná se o různé achievementy (dosažené milníky) a statistiky, které vám také mohou pomoci k tomu se neustále zlepšovat a zdokonalovat.
Aplikace ke stažení: http://6b.cz/ncsF

Hodnocení: 9/10

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama